”Det er nemt, og man behøver ikke tænke på så meget andet end sin forretning”

PLSP blev stiftet i efteråret 2017, for at tilbyde fælles it-løsninger for landets syv leverandører af sundheds EPJ-systemer til den primære sundhedssektor. De elektroniske patient-journaler – eller kort og godt EPJ’er – er praktiserende læger og speciallægers digitale værktøj, der sikrer patienterne et veltilrettelagt og sammenhængende behandlingsforløb. I de tre år der snart er suset forbi, er der blevet udført mange opgaver hos PLSP. Især integrationen af det datamæssige lag bag den populære sundheds-app ’Min Læge’, har fyldt meget på dagsordenen. Vi har stillet Jesper Sørensen, direktør af PLSP, et par spørgsmål, der kan gøre os klogere på virksomheden, og hvorfor de har valgt at leje et kontor hos kontorhotellet Workspace.

Jesper har været med lige fra firmaets spæde start. Han har mere end 20 års erfaring med sundheds-it, og var en del af den bestyrelse som i sin tid etablerede PLSP. ”Projekterne blev født før virksomheden kan man sige. I virkeligheden var det bestyrelsen som i første omgang var den udførende del i det, indtil man valgte at ansætte mig som direktør for firmaet i 2018.” fortæller Jesper Sørensen.

I begyndelsen drev Jesper firmaet fra hjemmekontoret på terrassen, men med vækst i virksomheden kunne han godt se at det ikke var en holdbar løsning i længden. Derfor lejede han et kontorlokale hos Workspace på 40 m2 – et kontor som firmaet nu er vokset sig for stor til: ”Nu er vi fem ansatte på papiret, men vi benytter os meget af andre eksterne, freelancers osv. Så retlig set er vi egentlig mange. I fremtiden bliver vi også flere internt, og det er derfor vi flytter i nye lokaler – vi er vokset ud af det første” fortæller Jesper Sørensen. PLSP er allerede flyttet ind i deres nye lokaler, som også befinder sig på kontorhotellet Workspace: ”Nu rykker vi ind i et kontor på 170 m2. Vi var så heldige at der lige var et lokale der passede perfekt til os. Det indeholder endda eget tekøkken, toilet og mødelokaler, også har vi jo stadig fællesfaciliteterne til rådighed når vi har brug for dem. Det er vi godt tilfredse med” fortæller Jesper begejstret.  

Men hvorfor et kontorhotel?

Mulighederne er mange når man som forretningsdrivende skal finde erhvervslokaler til sin virksomhed. For Jesper har valget dog virket åbenlyst: ”for en lille virksomhed kan det være meget ressourcekrævende at skulle tage sig af alle de praktiske ting der følger med et almindeligt lejemål. Det er rart bare at kunne sætte sig ind på kontoret og have alle faciliteterne omkring sig. Det giver os mulighed for at koncentrerer os om det vigtigste – og det er vores forretning. Derfor har vi valgt et kontorhotel.”

Helt ligetil var valget dog ikke, eftersom der er mange forskellige kontor muligheder fastslår Jesper: ”jeg var rundt og kigge på mange forskellige kontorkoncepter og hvert sted havde noget unikt at tilbyde, men det setup Workspace har, fik lov at vinde. Vi ønskede nemlig ikke et kontor helt inde i midtbyen, men heller ikke ud på landet, så beliggenheden i Hasle var perfekt. Det er bare nemt at komme til og fra både med bil, cykel og offentligt transport. Det har meget at gøre med convenience.”

Direktør Jesper Sørensen fastslår, at der er høje ambitioner forbundet med de nye omgivelser. Dels at skabe et lækkert arbejdsmiljø for firmaet 5 ansatte, freelancers og andre eksterne samarbejdspartnere, hvor der er plads til udvikling, vækst og udsyn.

Vi ønsker PLSP tillykke med deres nye lejemål i bygning A på Workspace Haslegården.

Kontakt