En gennemgribende restaurering af kontorhotel Workspace

Godt og vel et år er gået siden Byggeselskab Mogens de Linde igangsatte en større ombygning og renovering af kontorhotel Workspace Haslegården – en ejendom, der har sit navn efter den gård der lå på grunden for over 70 år siden. De oprindelige gårdbygninger er dog for længst blevet erstattet at et nyere byggeri, et byggeri, som byggeselskabet overtog i 2013 og omdannede til kontorhotel, hvilket det stadig er i dag. Tiden og Covid-19 har igen sat sine spor på arbejdsmarkedet, med nye krav, behov og forventninger til den funktionelle arbejdsplads, og kontorhotellet står nu klar med sit bud på fremtidens kontorplads.

Nye tider – nye behov. Meget har ændret sig det seneste års tid, ikke mindst den måde hvorpå vi samarbejder og interagerer på arbejdspladen. Mange medarbejdere har vænnet sig til hjemmekontoret, på godt og ondt, og der er sket et skift i måden, vi bruger de fysiske kontorer på. Det er udvikling der også har betydet forandringer på kontorhotel Workspace.  

Med de seneste opgraderinger på kontorhotellet har vi forbedret rammerne for både virtuelle- og fysiske møder. Samtlige møderum er blevet opgraderet med nye møbler, akustik trælister, vægfarver, og det nyeste AV udstyr som understøtter diverse virtuelle møde platforme såsom Teams, Zoom, Google Hangouts og Skype. Alt sammen står klar til at favne fremtidens nye arbejdsrytmer og sociale mønstre.  

I forbindelse med etableringen af de nye mødelokaler, har møderummene fået tildelt nye kaldenavne – denne gang efter store udenlandske storbyer. Navnene på lokalerne er ændret så de fremadrettet hedder:

Chicago         (før M1)
Tokyo            (før M2)
Berlin            (før M3)
Hong Kong   (før M4)
Manila          (før M5)
London         (før M6)

Disse navne vil også fremgå i det nye bookingsystem, som vil blive introduceret inden for den nærmeste fremtid. Det nye system hedder Planner, og vil være grundlaget for alt fremtidig mødebooking og frokost bestilling. Til systemet vil der ud for hvert mødelokale blive opsat et display skærm, som fortæller om mødelokalet er booket, hvem der har booket, hvor længe, hvem der deltager og hvad det igangværende møde omhandler. Det vil betyde, at det fremadrettet er slut med at blive forstyrret midt i mødet, af andre beboere på kontorhotellet, der bryder ind for at undersøger om lokalet er ledigt. Ligeledes er mødelokalerne blevet ombygget med præg af vores ”arv” fra Byggeselskab Mogens de Linde, med genbrugte materialer fra andre bygninger i landet, såsom vinduer fra Ingerslevs Boulevard skolen og træværk fra Centralværkstedet.

Vi har nyt på menuen til jer

Vi vil i tiden efter sommerferien, forhåbentlig, opleve en større tilstrømning fra hjemmekontoret til arbejdspladsen på kontorhotellet. Derfor har vi givet vores forplejning et nøk opad, for en god arbejdsdag har ikke sin eksistens uden et ordentligt måltid. Med implementeringen af det nye bookingsystem bliver det nemmere end nogensinde før, at forkæle dig selv og dine gæster med noget lækkert at spise, mens i opholder jer på kontorhotellet. Menukortet er blevet udvidet med to tapas retter, en mødeplatte, kage og morgenmad.

Se priser og læs mere om retterne her: www.workspace.dk/forplejning

Indtil det nye bookingsystem træder i kraft, skal bestillinger på de nye retter foregå direkte til info@workspace.dk.

Til dem med den søde tand

I loungeområdet ved hovedindgange, hvor vi i 2020 byggede et nyt køkken af genbrugte røde træplader fra Forsvarets barakker på Quintus Bastion, har vi fået installeret en snack- og sodavandsautomat. Har du en sød tand eller trænger du blot til en kold forfriskning, er det nu muligt at få behovet dækket, uden at skulle trave afsted til den nærmeste kiosk eller dagligvarebutik.

De røde træplader er i skrivende stund også ved at blive en del af kantines nye look. Her vil håndværkerne genbruger brædderne til at fremstille køkkenhylder og -skabe, og de vil ligeledes pryde bagvæggen i kantinen.

Selvom fremtiden måske byder på flere hjemmearbejdsdage, har vi fortsat brug for det fysiske samarbejde, sidemandsoplæring, hurtige erfaringsudvekslinger med en god kollega. Det at mødes socialt er en vigtig ingrediens i en virksomheds kultur – det er limen, der binder medarbejderne sammen. Med de nye tilføjelser til kontorhotellet bestræber vi os på at kunne tilbyde endnu bedre rammer for Workspaces beboerne, hvor de kan socialisere sig og interagere med hinanden, på tværs af kontorerne. Vi vil løbende følge udviklingen og optimere hvor der optimeres kan, og har du ideer til yderligere forbedringer, hører vi meget gerne fra dig.


Venlig hilsen
Workspace teamet

Reader Interactions